Spiegel Online 21 februari 2000

Door: Frank Patalong

De meeste surfers zijn mannen. Ze zijn, dus het zal kent het gezegde, eeuwige kinderen. En kinderen willen spelen. Reden genoeg voor reclame strateeg te zien in de online game is een krachtige marketing tool voor de komende jaren.

Reclame zoals het is op de netwerken: “Moorhuhn jacht” verspreidde zich als een vuurtje
Net op tijd voor kerst was de Duitse Internet is een ziekte: “Ziekte Moorhuhnensis. De “Moorhuhn schieten ‘, een reclame-game ligt alle kantoren plat.
Met de computer muis stevig in handen van Duitsland lag op de loer fauteuil helden, het scherm achtergrond van de Schotse Moren gevangen op korhoen – links klik geschoten, klik met de rechtermuisknop reload! De hele zaak tegen de klok: Wat telt zijn “vijanden”, dodelijk gewond korhoenders met rode kruisjes in de leerlingen te spreiden op de grond zijn punten waard.

Een minuut en dertig duurt een spel, begeleid door een soundtrack van tsjilpende vogels, geschoten lawaai en de doffe “Splash!” de botsende ballen. hete lucht ballonnen en vliegtuigen moeten niet nemen: De aftrek is!

Kling primitieve – en het is. Maar ook grappig, dat is de reden waarom adverteerders en klanten Johnny Walker met het werk van hun bureau en V B is waarschijnlijk volledig worden voldaan. Het spel verspreidde zich via e-mail als wildvuur, net als download aanbieden Internet-server te gaan op de knieën. Hoeveel korhoen in de laatste twee maanden eigenlijk verdeeld en gedood, kan niemand zeggen. “Bent u een korhoen-moordenaars?” kopte de BZ en het verslag wist dat het warm was ook in de Duitse Bondsdag: “doel, klik en de winst”.

Onthuld: het verhaal van de korhoenders

Wat de performance records van de aanbestedende heel erg moeilijk te maken: Een krant heeft een verplichting, een website heeft klikken, een tv-show hun GfK cijfers. Een reclame heeft niets van het spel. Vanuit het perspectief van de producerende instellingen is wreed. Sleep de nieuwe mogelijkheden van “interactieve reclame banner”, die kan meer dan patch-programma’s zoals “Flash” en zelfs games. Maar zelfs de klassieke, via de website of e-mail verspreid reclame spel een buitengewoon krachtig instrument: Zulke wedstrijden live uit de “mond tot mond,” zijn zeer geaccepteerd door de gebruiker vrijwillig. Het korhoen heeft de potentie om klassiekers geworden, zoals drie jaar geleden, het kleine maar TDK-flipper de Hamburg bureau Kiwi was een klassieker.

KIWI geproduceerd tal van promotionele spellen, maar nu van elkaar gescheiden hen denken nu dat de Hanze, dat de toekomst ligt meer in de speelse chat. Chats en van andere internationale activiteiten die gebonden zijn aan een website moeten kunnen in het voordeel van doorvoer en het aantal bezoekers te tonen. Dit is niet altijd een voordeel: introduceerde onlangs de zeer populaire WEST-een chat met de operatie, omdat het bestellen sigaret bedrijf, “de paar honderd mensen”, dat hij had bezocht als een core publiek niet echt interessant. De klant is uiteindelijk alleen geïnteresseerd “TCP”, de “duizend contactpersoon prijs.” Dat betekent: Hoeveel geld moet ik duizend mensen met mijn boodschap te brengen bereiken?

Interview: Games in het gebruik van interactieve reclame

Als het spel zou worden gratis verspreid te raken hard – als het succesvol is, en als men kon alleen bewijzen. Het korhoen jacht producent V en B vertriebt het spel officieel pas sinds het begin van het jaar – het was verspreid op het net weken voor. Kan bewijzen V en B, ongeveer 7000 downloads per week: Zoals vaak het spel vervolgens opnieuw verdeeld, weet niemand. In principe is dit een probleem, maar niet voor de korhoen-maker: de al drukke planning van een reeks van producten voor de korhoen-merchandising.

Hoe makkelijker het zal zijn als de aanbieder van online games. De “Bonanza” op het netwerk is een sekte, bij voorkeur nog in de “multi-player mode, man tegen man, tegen Warschau Wolfenbüttel, München tegen Meinerzhagen. Het probleem van de “live” games is gewoon dat ze ofwel moeten worden gespeeld op vrije tijd – of in het geheim in het kantoor. Dit versmalt de doelgroep en “uitstellen” het demografische profiel: Adverteerders willen juist de “Office Surfer” te bereiken.

Verzameld: Games op het web

Sinds bieden sweepstakes. De lijsten van Gewinnspiele.de, Kostenlos.de of Geizkragen.de vol met gratis online prijsvragen, quizzen en loterijen. Het voordeel van het concept: Het zal niet alleen worden gekoppeld promotionele berichten naar de surfers en verbeterde het imago van de organisator – je leert iets over de surfer.

De kern van elke prijsvraag is om gegevens te verzamelen: naam, adres, leeftijd is de absolute minimum, vaak ook vragen over hobby’s, beroep, burgerlijke staat en bevraagd andere intimiteiten. Met name met de loting van de reizen zijn populair visserij expeditie door de achterdeur. In het bijzonder vet organisatoren maken de verzameling van gegevens uitgegroeid tot een “game”: wie kleedde zich uit en digitale inhoud en andere gegevens blijkt, kunnen deelnemen aan de loting. En kijken uit naar de massa direct mail.

Het “Grouse jacht” maakt leunstoel helden aan kip killers. Niettemin, het schattige ding
De bladeren op zo’n zure smaak in sommige jongens: Of een dergelijke concepten om echt iets te doen voor het imago van een merk moet worden betwijfeld. Het korhoen heeft zeker veel gedaan voor Johnny Walker. Zelfs geharde drinker sap of whisky kenners edeler zou het merk nu in een ander licht: “Walker De Schotten met de koele dode kippen?”

VN:F [1.9.6_1107]
Rating: 0.0/10 (0 votes cast)
VN:F [1.9.6_1107]
Rating: 0 (from 0 votes)
Dit bericht is geplaatst in 2000. Bookmark de permalink.

Geef een reactie